Terharunya hati IBU..

Kisah pagi tadi..

Berkejaran ke kedai bawah Blok C sebab nk beli karipap sedap Mak Anjang..si kenit Hadeef nk mengikut..kalau dia x ikut..mmg zass je ibu lari..tp bila dia ikut, kenelah berjalan slow2 laju..ahaahaa cane tu slow2 laju...masa turun tangga kat tepi dewan yg ada playground tu, Ibu x pimpin tangan dia..ibu biar jer dia ikut kg blkg ..masa tu ada sorang makcik juga jln blkg Hadeef, 

Sekali, gedebuk si Hadeef jatuh, kaki dia terkena ibu..but ibu ok steady jer..pusing blkg tunduk sapu2 seluar dia..cemas ibu takut dia nangis..kang pagi2 melalak..habishla ibu...ibu dh cuak dah..

Ibu duk sibuk sapu2 debu kt seluar dia, dia plak sibuk nk tgk kaki ibu..igtkan apa yg dia nk tgk..nak tahu dia cakap apa?

" Ibu sakit x? ibu sakit x?...." sambil tangan nk selak kain ibu nk tgk kaki ibu..

Owh terdiam jap ibu...ibu cover line "Ibu ok je..hadeef tu sakit x?..sian hadeef jatuh..."

"Hadeef x sakit pun..." 
" Ibu sakit x...?"

Makcik blkg tu gelak senyum jer... "Ingatkan dia yg nangis, sekali x nangis pun..."

Ibu senyum..

Terharunya ibu anak syurga berumur 3 tahun 10 bulan 2 hari ni boleh fikir nk protect ibu..huwaaa nangis hujan dalam hati...huwaaaaaa

Alhamdulillah..semoga ank ini dpt melindungi ibu , abah & keluarga hingga ke Jannah..
Ibu sayang kamu dunia akhirat 


=== Ibu Hadeef ===
03/09/2015
7.14 pagi


0 komen: