Fenomena Suhu Sejuk di Malaysia


Huuuuuu..sangat sejuk cuaca skang..indah damai je rasa...mandi sejuk , tido dalam bilik cam pasang aircond..pakai selimut pun sejuk..tambah lg ngan stokin..bdak Hadeef yg tak suka berselimut pun pandai dah mintak stokin..mmg sah sejuk la tuh..hehe..

Alhamdulillah..sana sini org duk bercerita ttg suhu sejuk di Malaysia umumnya..Kenapa fonemena ni berlaku, boleh baca ni :

Jabatan Meteorologi Malaysia dalam kenyataan akhbarnya tlh menyatakan keadaan ini kana berlangsung sekurang-kurangnya dalam tempoh semingggu dan turut menafikan berita tentang keadaan salji dia Indonesia.

Syukur, sbb kta dapat merasa cam duk cameron,genting highland atau overseas..Membayangkan ginilah rasanya org2 kat sana menjalani kehidupan sehari2 kan..sejuk..pakai baju tebal..stokin..mandi pun pakai heater..syok juga sekali sekala merasainya...sebelum kita kembali kepada cuaca asal kita..Bila cuaca panas..kita bising..cuaca sejuk..pun bising juga...cuba kita renung dan fahamkan dalam2...kita sebagai umat Islam..kembali kpd fitrah kejadian Allah yg sentiasa menyuruh penganutnya berfikir..

Nikmatinya selagi ada dan sentiasa bersyukur dgn kurniaan Allah..
Alhamdulillah..


0 komen: