KEJAM BAPA BINATANG

Credit to Harian Metro

Sedih + geram + rasa nk menyumpah je kat bapak budak nih...kejamnya...
Sanggup ko buat anak kau mcm nih...langsung takde hati perut pedal!!! nape lah masa bapak dia ni kecik2 dulu mak pak dia tak bunuh aje dia...ha..kan dah menyumpah aku nih....
Sabar SB...mungkin pak budak ni mental kut...atau penagih dadah....tapi dia MEMANG tak patut buat bayi sekecil 38 hari nih macam nih....serius!!! ini mmg serius...

Org lain bukan main susah lg nk dapatkan anak..bertahun2 kawin tp still x dpt anak..tp ko senang2 je dpt anak pergi dera!!..mmg mental la...

Marilah sama2 kita doakan agar bayi malang ini sedar dari koma dan menjalani hidup seperti kanak2 lain...dan SEMEMANGNYA...tlglah pihak bertanggungjawab di dunia ...berilah PEMBALASAN setimpal atas perbuatannya!!...yg pembalasan di Akhirat...biarlah Allah yg Maha Kuasa tentukan....

mood :-- still lg rasa geram kt bapak budak ni!!

SENGIH KE SENYUM

skang dah pandai senyum sengih kalau suh wat gituh..langsung nampakla gigi nan dua batang tuh



AMACAM ?? MENGGODA TAK SENGIHAN SAYA???..HIHI
 

Selamat Hari Lahir

Selamat ulangtahun buat diri sendiri yg ke??...biarlah rahsia..kalau pandai cari yer..hari ini pada 17 Disember lahirlah SB..Alhamdulillah masih lagi berpeluang menghirup udara nyaman di bumi Allah ini..terima kasih Ya Rabb!!
nak celebrate cam bbudak kecik takleh..wat malu ajek..ihii..LP pi bawak mkn2 dan blanja hadiah besday nih...tq LP..muah muahh



12.12.12

hermm..canteknye tarikh ni kan..erm...apa yg special berlaku kt SB arinim ek..erm..xdek pom..

cuma smlm jelah..bukan special cuma citer klakor dan memalukan...
pepagi lagi dah kene gelak guling2..pg semlm nk gi keje SB dan lambat nk gi keje...Mr.LP tak keje sbb Hari Keputeraan Sltn S'ngor..tapi dia kene bangun awal juga hantor SB gi keje..ahahaha..padan muka dia...hihi...

Kelam kabut SB naik tingkat 16 gi hantor bby Hadeef ke rumah pengasuh dia,LP lak tunggu SB dalam kete aje..keluar aje lift terus kelam kabut cari kete kt parking..dgn confidentnya nk tarik pintu kete yg sama cam kete LP, tetiba ada org hon, ehh.. pehal lak ada org hon pepagi buta nih, sekali toleh blkg, LP duk sengih ajok naik kete dia...aahahaha..sekali SB salah kete daaa...tula dlm pala otak duk pikir lain...tersengih2 la jalan ke blkg masuk kete LP...abih dah kene gelak guling2...aduyai...LP kata dia igt nk biarkan aje, tapi takut ttiba berbunyi lak alarm kete org kan..lg haru nnt..sbb tu dia hon cpt2...owhh tidak!!!

Dah sampai kat opis LP plak rajin tanya eh tak bwk handbag, botol air ke...eh LP tak ambik ker...haaa..yg ni mmg salah LP terang2 ...sbb ni keje dia bawak turun hbag dan botol air sbb SB kan kene hantar Hadeef dulu....jadik sama2 serilah!!..padan lagi muka LP sbb kene balik amik hbag semula..hihi...

Alahai hari semalam..

Alahai Apa Nak Jadi

 Alahai..dunia di akhir zaman..tepuk dada tanya iman!!!
macam ni pun ada ker, tak rasa pelik ker???!!!
credit to: mediasantai

Bayi dilahirkan sangat bijak!!

Sebenarnya semua anak-anak kecil malah bayi yang baru saja dilahirkan sebenarnya sudah GENIUS. Betul ke? Bercakap pun belum pandai, poo-poo pun masih dalam lampin, genius macam mana pulak? Ok mari kita lihat fakta.
Mengikut kajian sains ke atas umur kanak-kanak 0-3 tahun  :-
  • semasa bayi dilahirkan, mereka telah mempunyai 100 billion sel otak
  • otak mereka adalah 250% lebih aktif berbanding dengan otak orang dewasa.
  • otak mereka membentuk 1000 trillion sinaps (hubungan) menjelang usianya 3 tahun iaitu 2 kali ganda lebih banyak berbanding orang dewasa
  • mampu menghasilkan sinaps (hubungan) lebih pantas pada tahun pertama berbanding tahun-tahun yang lain.
Untuk lebih memahami mari lihat pula diagram dibawah :-
Synaps Dalam Otak Kanak-kanak 0-3 Tahun
Diagram di atas menunjukkan kepadatan synaps (jaringan atau hubungan) yang terhasil dalam otak kanak-kanak adalah lebih tinggi berbanding seorang dewasa.
Apa pula synaps ni ?  Synaps adalah jaringan yang terbentuk apabila sel-sel otak yang dikenali sebagai neuron di hubungkan dengan neuron yang lain dalam otak. Synaps inilah yang berperanan penting untuk perkembangan otak kanak-kanak yang membawa kepada perkembangan mental dan fizikal mereka. Jika neuron-neuron ini tidak dihubungkaitkan atau jarang digunakan lama kelamaan ia akan hilang begitu sahaja. Sebaliknya,jaringan synaps yang digunakan berulang kali akan menjadi kekal. Bagaimana untuk mencetuskan synaps dan menjadikannya kekal ? Jawapan adalah melalui  stimulasi yang konsisten.
Jadi pada umur ini 0-3 tahun, lakukan apasaja aktiviti bersama mereka. Rangsangkan otak mereka untuk mencipta lebih banyak jaringan. Kerapkan bercakap-cakap dengan mereka, bermain, bercerita atau apa saja aktiviti yang menyeronokkan untuk anda dan sicomel. Ajarlah mereka apa saja yang anda inginkan, anda pasti surprise dengan kehebatan mereka. Percayalah anak kita pun boleh jadi genius macam mereka diluar sana.