Mak tak sihat

last week mak tak sihat..demam dan sakit badan..sebab mak byk ngat wat keje kat kampung nun..tambah2 lg ngan mak duk rajin kemas sampah2 dauh2 ranting kayu sbb tebang pokok besar depan umah..lagi2 ngan cuaca panas+ jerebu masa tu..mak kata kalau tak kemas, wt semak mata aje tgk..sampai bila nk tgk daun2 kayu tu camtu..erm..kalau SB sendri pun naik rimas tgk sampah2..tp mak wat sorang2..yelah sape yg ada kt kg..adik pun gi keje..balik keje dah penat...makla wat sorang2..sampai jatuh sakit..

Dan kak ngah wat balik mak ke rumah dia..baru jap dia kol ckp mak gi kecemasan sbb demam tinggi...risau Sb dibuatnya..mahu je terbang balik kampung...tp kak ngah kata sume ok...doc dah check tekanan darah ok, blood test ok, kencing manis takde..cuma this morning mak muntah2 dan pening2...tak mkn pun sblum g klinik td, nasib tak kene tahan wad..balik klinik mkn ns lemak tp tak abis..SB pesan makan ubat then tido rehat..

Teringat kakngah ada ckp ptg semalam ada bawa mak gi wat terapi mesin kat Al-Jabbar..slps wat tu terus mak segar..tp pepagi ni mak muntah2 dan pening2...SB google rupanya betul lah itu adalah kesan sampingan sementara Mesin Terapi Elektrostatik Al- Jabbar tu..pesakit akan mengalaminya sbb proses kesan eletrostatik tu melibatkan proses pengaliran dalam darah..kalau ikut logik pun kan..badan kita dah lama sakit..then nk adapt ngan ubat..mestilah ada rasa tak selesa...kakngah ckp nk kene bawa mak gi terapi tu 2 kali lagi..sbb nk effective sekurang2nya rawatan dibuat 3 kali...dan alhamdulillah sumer tu free..tak payah bayar untuk rawatan setengah jam..

Hopefully kesan terapi ini hanya sementara aje..sbb mak tak selera mkn sgt..cian mak...Semoga mak bertambah sihat...

0 komen: