Hari Ibu yang lalu..

Alhamdulillah sampai ke nafas ini, SB bersyukur krn dikurniakan nikmat merasai pengalaman bergelar seorang ibu...dan dari dulu sampai sekarang SB menghargai dan mengagumi insan2 yg bernama mak, ibu, mama, mummy, umi..terutamanya mak SB..terima kasih yg tidak terhingga mak krn walaupun mak ada kekurangan..mak berjaya membesarkan anak2 mak...sehingga dewasa kini..

Setiap kali hari ubu, SB tak pernah lupa mengucapkannya kpd mak..biarpun hanya ucapan dari kejauhan..mak gembira mendengarnya...mak akan ckp "terima kasih acik"..SB duk jauh..kalau duk skali ngan mak mesti SB akan bawak mak gi jenjalan dan makan2..sbb tu kalau sesekali balik kampung tanya mak nk mkn apa dan belikan apa yg dia suka..Saat ni rindu kat mak..biarpun baru je lps kol dia...berckp melalui telefon tak sama dgn face to face...uhuuu

Sambutan Hari Ibu peringkt kementerian kewangan disambut di MOF sendiri..kat sana SB dan opismate berkesempatan mendengar ceramah sempena Hari Ibu ni...mcm2 kisahnya...Uztazah Norhafizah Musa lembut org dan tertib tutur katanya..layaklah dia jadi seorg uztazah dan penceramah..uztazah norhafizah ada menulis sebuah buku mengenai luahan hatinya kpd anak2.. tajuk bukunya "DARI LUBUK HATI IBU"....moga2 suatu hari bila dah tiada, dia ada tinggalkan secebis tulisan dan kata2 buat anak2nya...

Langsung SB teringat blog SB ni..moga2 segala coretan dan nukilan SB dalam ni dpt dibaca dan dihayati oleh anak2 SB kelak..insyaAllah..sekurangnya2 kita sebagai ibu ada sesuatu yg boleh ditinggalkn dlm bentuk tulisan...bermacam2 cara org meninggalkan amanat...dan menulis adalah salah satu darinya kan..SB ada beli juga buku uztazah norhafizah ni...SB tak habis lg bacanya...dan suatu hari SB akan hadiahkn juga  buat Hadeef dan adik2(insyaAllah)...sbb isi kandungan buku ni sama cam luahan hati seorang ibu cam SB juga...

Azam SB

Selepas ini SB nak rajin hupdate blog ni..insyaAllah...sbb nnt bila SB dah tiada..atau bila anak2 SB besar...dia boleh baca dan kenang apa yg SB buat semasa mereka kecil...InsyaAllah..

Ya Allah kurniakanlah aku kesihatan yang baik dan kesempurnaaan hidup supaya aku dpt melihat anak2 ku kelak bahagia...

0 komen: