SIMPTOM DI AKHIR KEHAMILAN

Masa trimester pertama dan trimester kedua preknen , SB tak alami lgsung cramp ke, sakit dada ke..byk dgr org2 yg dah lalui bercerita dan SB slalu berdoa agar semua tu x jadik kt SB, minta dipermudahkan semuanya..tp Allah tu Maha Adil kan..semua org kene merasa gak sorang sikit..eheh..sepanjang mengandung 36 minggu nih..SB dah 4 kali alami cramp dan 2 kali sakit dada yg teramatlah teruk sampai nangis guling2..SB cramp semasa tidur mlm, terjaga dari tidur dan biasalah yg jadik mangsanya..Mr LP lah kene bangun jadik tukang urut kaki nih..mungkin sbb skang ni cuaca sejuk sgt kut, pasal sakit dada tu SB dah tanya doc, doc kata itu simptom biasa sbb baby makin membesar dan menekan dada kita..SB risaulah kn sbb dada sakit memulas sampai ke seluruh perut..yg paling teruk masa raya kedua baru ni, masa tu duk kt kg Mr. LP, tgh2 mlm sakit dada sampai ke seluruh perut, SB takut dan risau..LP sapu2 minyak, x jadik jugak..akhirnya SB nangis ikut suka hati..barulah lega dan boleh sambung tido..rupanya nangis adalah ubat mujarab. Aduhai dugaan...

tapi SB bersyukur pada Allah sbb mengurniakan pengalaman ni utk SB alami..moga2 segala perjalanan akn datang akan dipermudahkan..aminn...

0 komen: