TERENGGANU vs KELANTAN

Terlupa SB nk review ckit pasal Final FA yg berlangsung 11/06/11 baru nih, bukan apa SB excited nk bercerita..maklumla kan SB kan org ganu and Mr.LP lak ore kelate..nasib kitaorg x gaduh2 pasal bola nih..sbb SB bukan fanatik sgt pun psl bola nih..cuma tgk sambil2 lalu ajek..kebetulan mlm tu pertembungan pasukan negeri kitaorg, so..layankan aje..LP agak kecewa sbb dia sbenarnya nk gi stadium tgk Final FA tuh, tp takde geng..layan dpn tv kt umah sambil ditemani SB sudah...


ehsan dari google


Hari-hari sebelum perlawanan berlangsung, SB ada gak belek2 muka2 berita psl sukan nih..mcm2 kata2 semangat yg pasukan masing2 cipta utk membarakan lg semangat juang mereka..hihi..SB tertarik dgn tagline diaorg nih..

credit to sokernet.com


meh SB tulun translatekan bahasa yg digunakan :
Pakat katok sapa lembek -- pakat2 lawan sampai pihak lawan tak berdaya dah..
Dok soh wi sek die menang -- jgn bagi pasukan diaorg menang..

Malam tu SB temankan LP yg bersemangat kesukanan utk lihat pasukan negeri dia menang..sampaikan duk perli2 SB lagi..SB diamkan aje..sbb mls nk gaduh2..bukan dpt apa pun kalau bising2..tp jauh di sudut hati SB kata pasukan ganu akan menang..SB x pandai ngat nk tafsir corak permainan diaorg nih..tp SB tahu juga ckit2..pasukan ganu pun dah makin meningkat naik..pasukan kelantan pun tak dinafikan hebat jugak sbb agak ramai jaguh2 bola..kalau nk sebut nama mmg la fail kan..hihi...
Bila part kelantan dah sumbat gol 1-0, bukan main melompat lg LP..gembira bukan main sbb pasukan dia dah gol...hihi..kelakor pun ada..sampaikan SB pun rasa dah xde harapan dah ganu..skali dek kerana tandukan DAUDSU masuk gol sendirik menyebabkan keputusan 1-1, rentak permainan makin rancak dgn masa ditambah slama 30minit utk mencarik pemenang mlm tu..tambah sedih lg dgn pertambahan gol dari ganu hasil sepakan pemain gantian NORDIN kalau x silap SB..jadik kelate terpaksalah beralah kasik ganu menang mlm tuh..LP dgn kecewa terus tukar siaran...hihihi...SB saje aje nk kasik LP bengang, tukar balik siaran tgk penyampaian hadiah sampai abis..smentara LP dah merajuk gi ngadap main game dia sambil kata.."nasib tak pergi stadium, kalau x rugi"...SB hanya tersenyum..xpelah...bak kata Nik Aziz.."tak dok rezki"...


credit to sinar harian

0 komen: