Pasal SB dan LP

Dah lama sbenarnya nk cerita pasal nih..sejak berblogging lagi..tapi selalu terlupa..dan sblum terlupa lagi..baik SB bercerita..ehehe..semua ni pasal dua huruf yg sllu SB guna ni..ni sume gara2 ada blogger lain duk tanya apalah maksud SB tuh..

SB >>> singkatan utk Spek Biru
LP>>> singkatan utk Lord Perry

Nak tergelak pun ada..yelah entry ni akan mengimbas kembali kenangan percintaan zaman belajar dulu..sambil menaip sambil flash back balik nih kenangan indah tuh..hihi..

Kisah Spek Biru ni bermula masa Mr. Lord Perry nk ngurat SB dulu..zaman muda-mudi..masa tu kat kolej ada cam Karnival Sukan..meriah jugaklah..pada hri kejadian lak SB ngan roomate saje bangun tido lambat sbb mls nk gi awal2 karnival tu..sbb x terlibat apa2 pun..cuma nk gi beli2 tgk jualan aje..menyibuk org kata..ihihi..so, SB masa tu ngan Ida Kecik, Siti Payung ngan Anis (masa ni buak 3 org ni lah best fren SB) dan bbrapa kawan lg turunla dari dorm ke dewan kolej..sesampai je kat dewan sume owang cam duk tgk2 jeling2 pelik kat SB..terdetik SB dalam hati sanubari nih..aih..pehal diaorg ni ekk..aku ada buat salah ke??..salah pakai tudung ke??baju terbalik ke??agak lama jugak SB terpinga2..

Sekali ada la classmate SB yg berniaga juga haritu panggil SB gi kedai dia..masa tu dia berniaga bunga2..then, dia bagi bunga kt SB..terkezut beruk SB..eh, nape bagi bunga ni kt aku?? dia ngan tersengih2 cam kerang busyuk tu pun cakap.."amik jelah..ada secret admire bagi..amik jelah spek biru!!"..ha??spek biru??...adush..lagila SB pening..apakah yg berlaku sbnarnya..masa tu SB nampak ler Mr. LP ada kt pintu dewan ngan kwn2 dia duk jaga PA System, masa tu diaorg duk baca2 request lagu dan ucapan kawan2 tuk kwn2 lain..cam deejay la konon..tp x dgr pun suara LP..suara kwan dia adalah dgr..LP tersengih2 malu kt situ tgk aku..aku pun senyum jelah..sbb masa tu xdelah kenal rapat sgt..sejak kenal ngan LP masa LDK (Latihan Dalam Kumpulan) minggu orientasi dulu..kalau jumpa skali skala SB senyum la..yelah kita kan junior, bila jumpa senior..kenelah senyum kan...

Rupanya adalah sorang classmate ni lg duk rajin bcerita..dia marah sbb SB turun lmbat ke dewan tuh..dia kata tadik ada org hantar ucapan kat SB rupanya..dia gelarkan SB SpekBiru..dari Lord Perry katanya..aku tanya la..sape Lord Perry..sekali dia pun tak tahu sapelah makhluk bgelar Lord Perry tuh..tetttt..bermulalah teka-teki aku pasal si Lord Perry nih..arghhh..x suka berteka-teki..tp kisah hari tu abis mcm tu aje..meninggalkan teka teki dalam hidupku..arghhh..tak suka!!

Hari-hari yg berlalu...bila aku g mana2 aje..ke cafe, ke kelas..ke library..org duk panggil aku spekbiru..lord perry..aishh tak boleh jadik nih..kene carik jugak sapelah Lord Perry nih..utk pengetahuan yg spekbiru tu aku x kisah sgt, sbb masa tu mmg spek yg aku pakai kolor biru..tapi tang Lord Perry x puas hati tuh..skali adalah hamba Allah ni baik hati pecah rahsia..rupanya Lord Perry tu Mr.LP la..haipp..rasa nk tutup muka ngan kain..malunyaa...knape dia??adakah??knape dia wat request lagu tu utk aku??
Dan bermulalah kisah....

Kejadian demi kejadian lps tu SB malu la nk citer cini..mcm biasalah kut kisah org bercinta..dan kami bcinta slama 7 tahun 7 Bulan, Bertunang slama 4 Bulan 6 Hari dan telah Berkahwin selama 1 tahun 7 Bulan..doakan kami bahagia hingga ke hujung nyawa..Amin...

0 komen: