Kucing & Kasih Sayang

SB sangat sukakan kucing..sgt sgt..tp keadaan rumah SB skang yg bertingkat2 menyekat keinginan SB nak pelihara acim tomey nih..mungkin suatu hari SB dah dpt rumah yg selesa dan besar ckit utk acim bergerak bebas..masa tu nk pelihara bebanyak!!ahaha..lalalala..biar LP pening..kuikui

Minat Sb pada acim ni..mungkin sbb Arwah ayah SB dulu pun sgt sayangkan binatang..x kira binatang apa..tp kucing paling dia suka..ayoh sanggup kutip kucing kt tepi jln wat balik takut dilanggar kereta katanya...Arwah sgt sayangkan kucing..sampai tido pun ngan kucing..paling arwah suka kucing nama BULAT dan MAMUT, acim dua ekor ni pengikut setia arwah..arwah start moto nk g keje je..duk tunggu dan sabar tunggu..sampailah ayah balik..bila bunyi moto aje..lintang pukang lari kat ayah..sbb nak dapatkan habuan 'ikan segar'..ayah bagi ikan segar kt acim dua ekor ni..sbb tu sihat molat ajek..
Kalau mana2 kucing sakit,ayah mesti bawak diaorg g klinik haiwan kat Hiliran nun..jauh gek..dan kucing2 tu sume naik motor tau gi klinik...nk tergelak ayah pernah citer..masa dia bawak bulat..bulat suka naik motor..duk dalam raga motor..siap naikkan kepala lg nk hirup udara segar..tapi bila sampai kt trafic light..kelam kabut sbb takutkan kete,lori..ehehe..kelakar..

MAMUT lak suka tido kat ayah..berlingkar kt atas tilam ayah..gedik sungguh..tapi dua2 acim ni dah 'pergi' sblum arwah lagi..Arwah ayah x sedih pun masa acim2 tu mati..Arwah kata.."setiap yg hidup mesti akan mati..macam kita gak..kita mati gak suatu hari"..SB tahu ayah sedih tp dia x tunjukkan..mungkin jauh disudut hati dia sedih..SB sbgai anak, tgk ayah sendri x sedih..x jadiklah nk touchim2..mungkin ada hikmahnya. Arwah mcm mengajar SB sesuatu..supaya kuat bila menerima saat kematian org tersayang..itulah yg berlaku kt SB bila kehilangan Ayah..mmg SB sedih sangat..tp SB x tunjukkan sgt..dan SB kuat sbb kita sbgai makhlukNya kene beringat.."setiap yg hidup pasti akan menemui mati"...namun jauh disudut hati cinta & sayang kat Arwah Ayah sentiasa kekal subur di sanubari..

Lagi arwah pernah bawak balik kucing ni..ayah bagi nama KEMBANG..sbb bulu dia kembang..tp dia patah kaki..lumpuh sbb kene langgar..ayah ubatkan..mandikan...bawak g klinik..sampailah kembang sembuh..dia ada lagi sampai skang..masa malam wat tahlil utk Arwah, kembang naik atas gi duduk sambil ngiau cari arwah..dia duk aje kt tmpat arwah sllu baring2..herm..mungkin dia nampak arwah kut..KEMBANG skang ada lahirkan baby kembang cam dia gak..skang jadik teman mak kt kampung sbb KEMBANG sllu xde kt umah g carik2 'teman' tapi mesra..ahahah
panjang plak SB melalut..cam karangan pun ada..ehhehe..oklah SB nk stop sini..selamat membaca...

0 komen: